| Struktura Wydziałowego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia Wydziałowy System Zapewniania Jakości Kształcenia tworzy zbiór działań na rzecz jakości kształcenia, mających charakter samooceny i obejmujących procedury wewnętrzne, uwzględniające: | |
| * | okresowy przegląd działania Elastycznego Systemu Studiów (ESS) i Systemu Akumulacji i Transferu Punktowego (Systemu punktowego), | 
| * | hospitacje zajęć dydaktycznych, | 
| * | ocenę zajęć dydaktycznych przez studentów i zasięganie opinii absolwentów, | 
| * | ścisły kontakt z interesariuszami zewnętrznymi, | 
| * | okresowy przegląd planów i programów studiów w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynku pracy, | 
| * | monitorowanie systemu oceniania (egzaminowania i zaliczania przedmiotów), | 
| * | monitorowanie procedur dyplomowania, | 
| * | działania na rzecz rozwoju i doskonalenia kadry dydaktycznej, | 
| * | okresowy przegląd warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych (w tym przegląd laboratoriów i pracowni specjalistycznych przeznaczonych do prowadzenia w nich zajęć dydaktycznych), warunków studiowania oraz materiałów dydaktycznych, | 
| * | przygotowanie raportów o stanie realizacji zadań Systemu dla Rady Wydziału, władz Uczelni i Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. | 
| Dla zapewnienia realizacji zadań Wydziałowego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia powołuje się: | |
| * | Pełnomocnika Dziekana ds. Zapewniania Jakości Kształcenia, spośród samodzielnych pracowników naukowo-dydaktycznych | 
| * | Grupy zadaniowe dla realizacji (w razie potrzeby) działań związanych z jakością kształcenia. | 
| Wydziałowy System Zapewniania Jakości Kształcenia jest wspomagany przez ustalenia ogólnouczelniane, określone przez: | |
| * | Uczelniany System Zapewniania Jakości Kształcenia, | 
| * | Uchwały Senatu, | 
| * | Zarządzenia i Decyzje Rektora, | 
| * | Vademecum Prodziekana ds. Studiów, | 
| * | System Zapewnienia Jakości Badań Naukowych, | 
| * | System Oceny Pracowników, | 
| * | System Zarządzania Jakością w Administracji, | 
| * | System Wewnętrznej Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego | 

| Odpowiedzialność osób zarządzających Systemem została określona w pliku. | |
| Sposób wykorzystywania przez statutowe organy wydziału informacji o sukcesach i niepowodzeniach w realizacji zadań Gromadzone informacje wykorzystywane będą do: | |
| * | korekt planów studiów i programów studiów, w celu dostosowania ich do zmieniających się warunków zewnętrznych, | 
| * | korekt rozwoju naukowego kadry (naukowo-dydaktycznej) Wydziału, w celu skorelowania go z planami studiów i programami studiów, | 
| * | prowadzenia racjonalnej polityki kadrowej i finansowej Wydziału, w zakresie działalności dydaktycznej. | 
| Plany studiów i programy studiów muszą uwzględniać wymagania standardów nauczania określone rozporządzeniem Ministra oraz uchwałą Senatu, ale również muszą być dostosowane do aktualnego poziomu wiedzy, do przewidywanego rozwoju techniki i technologii, oraz do wymagań stawianych przez rynek pracy, oczekiwania studentów i absolwentów. Oznacza to konieczność uwzględnienia ankiet absolwentów, analizy rynku pracy, opinii zewnętrznych recenzentów itd. Działania, prowadzące do tworzenia nowych lub likwidowania istniejących specjalności, korekt planów studiów i programów kształcenia (w tym zmian profili nauczania, zmian w zakresie przedmiotów wspólnych), powinny być inicjowane przez kierowników zakładów (zwłaszcza kierowników specjalności) i wydziałowe organa samorządu studentów. Rozwój naukowy kadry (naukowo-dydaktycznej) Wydziału powinien być inspirowany, z uwzględnieniem planów studiów i programów studiów, przez Dziekana i kierowników zakładów. W razie konieczności należy zadbać o zatrudnienie (na stałe, w ramach umów zleceń i o dzieło) personelu o niezbędnych kwalifikacjach naukowo-dydaktycznych (lub dydaktycznych). W takich przypadkach należy w pierwszej kolejności brać pod uwagę możliwość wykorzystania kadry innych wydziałów Politechniki Warszawskiej (w tym przez zlecenie zajęć na wydział zapewniający właściwe prowadzenie zajęć dydaktycznych). | |
| Rada Konsultacyjna Nauka – Gospodarka | |







